manoukspooren.reismee.nl

De eerste week in Essen

Ik ben nu bijna 2 weken in Essen en het bevalt me tot nu toe erg goed hier! Woensdag 5 april zijn Petar en ik in ons huisje aangekomen. We werden heel vriendelijk ontvangen door de eigenaresse van ons appartement. We waren al een keer eerder wezen kijken dus we wisten al dat het een prima huisje zou zijn voor ons. Onze namen stonden al op de brievenbus en de bel, dus we voelden ons eigenlijk welkom. Toen we afscheid hadden genomen van degenen die ons gebracht hadden begon het toch wel door te dringen. We waren in Duitsland én we woonden samen.

De introductieweek van de universiteit was erg leuk! Ook hebben we veel mensen uit verschillende landen leren kennen. Donderdag hadden we een welkom van de tutoren van het TSC (Tutoren Service Center). Daar kregen we wat documenten, informatie en een onverwachte rekening van 300 euro voor onze kiezen. ’s Avonds hadden we een ‘Stammtisch’ waar we wat gedronken hebben en al een paar mensen hebben leren kennen.

Vrijdag begonnen we met weer een introductie op de universiteit en wat informatie over de school en onze cursussen. Ook kregen we een rondleiding over de campus en gingen we lunchen in de Mensa. ’s Avonds leerde ik mijn buddy kennen op de Buddy Matching, met mijn eerdere buddy waren wat problemen waardoor ik deze avond een nieuwe buddy kreeg. Ze heet Lorena en studeert Spaans, een aardige meid. Na de Buddy Matching hadden we een feest. Normaal ben ik daar niet zo van, maar ach, je moet een beetje meedoen. Uiteindelijk was het superleuk en had ik alweer zin in het volgende feest.

Het weekend was een beetje uitrusten en Essen verkennen. Ook waren we zaterdag nog even op de uni om internet te pikken, aangezien we dat thuis nog steeds niet hebben...

Maandag hadden we een Buddy-Rallye in Duisburg. Mijn buddy moest helaas werken, maar met de anderen was het ook erg gezellig. We moesten een speurtocht doen door een oude fabriek in het Landschaftspark, doordat we een leuk groepje hadden maakten we er wel wat van, maar het was redelijk saai. Na de Buddy-Rallye gingen we met wat mensen die we ontmoet hadden nog wat eten en drinken in een cafe, wat ook erg gezellig was.

Dinsdag gingen we met alle Erasmus studenten op de uni ontbijten. Dat was niet super leuk en erg vroeg, maar uiteindelijk was het toch wel gezellig en hebben we lekker gegeten.

Woensdag gingen we naar Köln. Daar kregen we een rondleiding door de stad, dit duurde best lang, maar was wel erg interessant. Daarna aten we een Currywurst en een heerlijke grote Italiaanse ijscoupe. Echt een geslaagde dag.

Zoals je kan lezen heb ik het dus erg naar m’n zin. Ik heb leuke mensen ontmoet en ook het samenwonen gaat tot nu toe erg goed. Vandaag is het dinsdag en zijn de eerste lessen op de universiteit alweer begonnen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Manouk

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!